Oldalak

2015. január 25., vasárnap

Levia Anne - A múlt ára




Cím: A múlt ára
Szerző: Levia Anne
Oldalszám: 224 oldal
Kiadó: Álomgyár Kiadó
Kiadás éve: 2014


"Mit tennél, ha egy nap arra ébrednél, hogy mindent elvesztettél?

Ködbe vesztek az emlékek, oda lett a múltad. Nem tudod kik a barátaid és kik az ellenségeid.

Carolinát, az ismert újságírót, súlyos autóbalesete után cserbenhagyjak. A kórházban emlékek nélkül ébred – mostantól csak az ösztöneire hallgathat. Üldözik, élete veszélyben van, és csak egy valakire számíthat. Vajon visszaszerezhető minden, vagy a szerelem is az emlékekkel együtt veszett el örökre?

Minden feltörő emléke keserédes, és veszelyes irányba űzi. A remény hajtja, hogy mindez a küzdelem megéri.

LEVIA ANNE páratlanul izgalmas romantikus krimije az újrakezdésről, a kitartásról, a reményről, a hűségről, a szerelemről és az igaz barátságról szól, egy olyan korban, amikor ezek a szavak már nem sokat jelentenek."

A történet egy bizonyos balesettel kezdődik. Kapunk egy kis ízelítőt a múltból, persze ez egész hamar el is felejtődik a könyv első fejezetével.

Belecsöppenünk Carolina fejébe, aki épp egy kómából ébredezik. Rögtön az első oldalakon magam is elgondolkoztam, hogy egy hasonló helyzetben én vajon mit tennék, hogyan viselkednék...

Carolina az elején épp oly bizalmatlan és kétkedő, mint maga az olvasó. Nincs túl sok ideje gondolkodni, mert olyan események sorozatába csöppen bele, ami olyan megállíthatatlannak látszik, mint egy lavina. Főszereplőnk igen hamar felgyógyul, kezdi visszanyerni régi önmagát, azonban még mindig emlékek nélkül van. Veszélyes helyzetekbe kerül, próbálja összerakni múltja minden egyes darabkáját. Ez több-kevesebb sikerrel történik, mert az emlékek a legváratlanabb helyzetekben jönnek elő. És természetesen olyan emberek hozzák elő az emlékeit, akikkel nem szívesen találkozgat bizonyos belső megérzések miatt. Ahogy egyre több emlékhez jut hozzá, sikerül összeraknia az életét, és ott folytatnia, ahol a baleset miatt abbahagyta. Azonban elég sok minden megváltozott, így próbál egy másik útra lépni, amely talán a jó döntés lesz most.

Elég sok mindent nem értettem, de ezek ellenére is olvasmányos, szórakoztató történet. Vegyük például Carlost. Őt magát értettem, leginkább Carolina érzései voltak homályosak számomra, meg a leírás alapján nem sikerült elképzelnem se őt. Egyébként a legtöbb szereplővel ez volt a gondom: vagy egyedi volt és megjegyezhető, vagy a szeménél-hajánál-szájánál tovább nem jutottunk a külső megállapításokban. Igazán csak a vége felé zavart ez, hogy mindenhol csak a férfiak szeme volt leírva, és mindaz az érzelem, ami átfutott a tekintetükön. Carlost nem sikerült megkedvelnem. Michael eléggé jó karakter volt, el tudtad őt helyezni a történetben, meg volt a szereplő maga helye. Aki szerintem elég erős karakter lehetett volna, és talán több szerep is járt volna neki, az Kenan. Egyedi volt, titokzatos és tényleg egy erős személyiség. Ellentmondásos volt, ugyanakkor nem játszadozott senkivel. Carolina húga, Maggie nekem kicsit furcsa volt, és homályos.

Maga a történet egy krimi lenne, ahol Carolina, a kegyetlen újságíró le akarja leplezni a maffiát. Nagyon jól futott ez a szál, mindaddig, míg a hajóra nem kerültek. Onnantól sajnos nagyon erős lett a szerelmi szál, már-már szappanoperásra sikeredett. Ezért sem volt számomra meglepő a vége. Mindemellett élvezetes olvasmány volt, kikapcsolt. Azért szívesen megtudtam volna még többet erről a sötét világról, a maffia felépítéséről.

Ezúton szeretnék gratulálni az írónak, mert ezen a könyvön számomra nem érződött olyan erőteljesen az, hogy elsőkönyves.

Olvasás közben elkezdtem keresgélni az író után, érdekességeket kutattam. Találtam is egy dolgot, mégpedig a borítóval kapcsolatban.

Szerintem nagyon érdekes, ahogy egy történet és a borító találkozik. Amikor ezt a borítót megláttam, nem volt vele semmi bajom, még tetszett is. Azonban, mikor ez a kollázs került elém, egyből beleszerettem az egyikbe, ami véleményem szerint jobban illett volna a történethez.




Nálam a harmadik verzió lett volna a nyerő, de biztos minden választásnak meg van a maga oka :)

Köszönöm az olvasás lehetőségét az Álomgyár Kiadónak! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése