Oldalak

2016. június 13., hétfő

Az elveszett Gage Mack

 Íme, a Pippa harmadik részének címe: Az elveszett Gage Mack!

Nekem kifejezetten tetszik, és szombaton úgy keltem fel, hogy egy ilyen megérzésem volt, miszerint Gage lesz a címszereplő :) Kicsit bánom, hogy nem Ruben került a középpontba, de remélem Fanni vele is fog eleget foglalkozni! :D

Kemese Fanni dedikálás közben


Rögtön a lényegre is térek: amivel készültem nektek, az ismét egy interjú Kemese Fannival, de most kizárólag a címekről faggattam! :)
Sok érdekességet megtudunk, és én személy szerint még izgatottabban várom a befejező részt!


Tudom, erről nem árulhatsz el sokat, de miért ez lett a címe?

A Mya könyv írása közben jöttem rá, hogy – az eredeti tervekkel ellentétben – a harmadik rész címszereplőjének Gage-nek kell lennie. :) Az eredeti terv Tommy volt, de Gage végül kiütötte a nyeregből.
A jelzőt megtalálni nehezebb volt, de amikor a helyére került, tudtam, hogy ez így rendben lesz.

Mennyire spoileres a történetre a cím?

Az is meg nem is. :) Az első két rész alapján is passzol Gage-hez az elveszett jelző. De ennek a szónak több rétege van, nem csak a fizikai elveszettséget jelentheti. Abszolút Gage-hez tudom kötni a gondolatot.
Honnan jött az ihlet? Írás közben vagy “megálmodtad”?

Írtam egy novellát, amelyben Gage és Ruben egy vándorlás előtti útját követhetjük végig, amikor életükben először több napra elszakadnak egymástól, és Gage közben elér a génroncsok területére (a Pippás könyvben két különböző helyen lévő mondat utal erre az esetre). A novella az Elveszettek címet kapta, és mivel addigra már jó ideje kerestem a megfelelő jelzőt Gage-hez, valahogy a helyére kattant. Gyorsan megszondáztattam az új címverziót a környezetemben, és azonnal megragadta őket is. Akkor már tudtam, hogy ez lesz az. :)
A könyveidnél milyen sorrendben jöttek a címek? Előbb a történet, vagy a cím született meg?

Pippánál elég hamar adta magát a cím, talán már írás közben. Mya nehezebb eset volt, ott egészen elborult ötletek születtek a jelzőkre, de az egyik barátnőmnek beugrott a viharszívű szó, és akkor is azonnal tudtam, hogy igen, ez lesz az igazi, ezt tudom kötni a történethez is, és jól hangzik. Gage esetében még készül a kézirat, a cím pedig már megvan. :)
Mennyit szoktál gondolkozni a címeken?

Van, amikor adja magát, akkor megvan pikk-pakk, ha viszont nincs mázlim, akkor kínkeserves görcsölés és próbálgatás következik. :)
Melyik a kedvenced?

Nincs kedvenc. :) Bizonyos szempontból mindegyiket szeretem.
Tudatosan választottad ezt a koncepciót Pippánál?

A cím után jött a koncepció. A Pippás cím adta magát, a kiadónak is tetszett, vagyis ahhoz kellett igazítani a folytatások címét is.
Voltak szempontok, amiket figyelembe vettél címadás közben?

A hangzás a legfontosabb, illetve szeretem, ha a címet beütöm a keresőbe, akkor csak ezek a könyvek szerepelnek a találatok között. :)
A kiadó mennyire szól bele a címválasztásodba?

Eddig sosem volt gond a címekkel.
Volt olyan, hogy kép alapján választottál címet?

Nem, nem volt. :) De nem lehetetlen, hogy egyszer lesz, ha a kép meghatározó a sztori szempontjából.
Ha lenne rá lehetőséged, megváltoztatnád a címeket?

Nem nyúlnék hozzájuk, szeretem a hangzásukat, mostanra számomra elválaszthatatlanok a könyvektől.

Van már elképzelésed a borítóval kapcsolatban?

Hú, a borító nehéz ügy lesz. Srácot találni, aki ráadásul Gage-es is, nem egyszerű, és én sokszorosan elfogult vagyok, (Az biztos pont, hogy nem lehet mosolygós fotó. :)) Nagyon remélem, ahogy Pippánál és Myánál is sikerült olyan borítót találni, ami a kiadónak, az olvasóknak és nekem is tetszett, működni fog Gage esetében is. :)




Köszönöm Kemese Fanninak a készséges válaszadást, és ezúton szeretnék gratulálni az Aranymosás gálához :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése