Oldalak

2017. január 29., vasárnap

A. M. Aranth - Oculus



Szerző: A. M. Aranth
Címe: Oculus
Kiadás éve: 2016
Kiadó: Főnix Könyvműhely
Oldalszám: 420 old.

"Mit ​tennél, ha tudnád, hogy egy napon elveszíted a nevedet, a családodat, a barátaidat, a jogaidat és jó pénzért egy vak Idős tudós mellé adnak oculusnak, hogy helyette láss és a nap harminckét órájából huszonhatban neki bámulj mikroszkópba?

Itt, Avalonon így megy. Akkor is, ha emiatt őrült szektások megpróbálnak felrobbantani, megutál a legjobb barátod, elszaporodnak a vágások a csuklódon… mert itt ez a rend.

A nevem Truth Dunn volt. Most már nem vagyok ember. Nem vagyok személy. Csak oculus.

*

Mit tennél, ha tudnád, hogy a legjobb barátod, egy lány, akit mindennél jobban szeretsz, rabszolga lesz? Végig tudnád nézni, ahogy tönkremegy? Hogy lassan megfojtja a rendszer? Mit éreznél, látva a híradóban egy robbantás helyszínén, mint szerencsés túlélőt?

Az én válaszom egyszerű. Én megpróbálnám kiszabadítani. Akkor is, ha nem akarja. Akkor is, ha nyakig véres leszek közben. Akármit is kelljen tennem.

A nevem Aoi Kane. És én nem fogadom el, hogy itt ez a rend.

*

Mit tennél, ha tudnád, hogy az Ellenséged, az, akinek a levadászására mindent feltettél, ott van az orrod előtt? Hogy még csak nem is tudja, hogy a világon vagy? Hogy elképzelni is képtelen, hogy mérgezett nyílvesszőként rohansz felé?

Én nem várok. Lecsapok rá, és eltaposom, ahogy érdemli. Bele sem gondolok, hogy mit ránt magával a semmibe.

A nevem nem számít. De mától én vagyok itt a rend."



Így került az olvasmánylistámra: Az író előző könyve - Cleadur - után kíváncsivá váltam egy másik történetére is. A címe és a borítója is nagyon felkeltette az érdeklődésemet, és nagyon-nagyon vártam már, hogy végre olvashassam.

Címe: Bevallom, jobban szeretem a magyar címeket, de ennek a történetnek tökéletesen áll ez a cím. Nem árul el túl sokat, mégis lényegre törő és elgondolkodtat.

Borító: Borús hangulata van, mégis izgalmas. Tetszenek a színei, a betűtípus is jól eltalált. Már maga a borító is mesél, főleg azzal, hogy két lány is szerepel rajta. Imádom, hogy magyar lányok szerepelnek rajta, és hogy ennyi fáradozás, ötletelés és munka van benne. A lányoknak innen is gratulálok, jó munkát végeztetek! :)

És ami mögötte van:
Nagyon vártam, de azért kicsit kétkedve álltam neki az olvasásnak. Nem voltak túl nagy elvárásaim, csak szórakoztasson :D
Erősen kezdődik a történet, rögtön belecsöppenünk Truth Dunn életébe. A műtőasztalon fekszik, és gyökeresen megváltozik az élete éppen. Ő lett Verity Cadogan oculusa.  Az oculusok élete nem éppen fényűzés és álom: fel kell adniuk addigi életüket, családjukat, barátaikat és álmaikat. Sőt, akit kiskorában eladnak már oculusnak, jobb ha nem is dédelget saját álmokat. De kik is azok az oculusok? Röviden a gazdatest szeme. Ez azt jelenti, hogy valaki más helyett látnak, valaki másért látnak. Egy csúcsszuper fejlett technika segítségével kapcsolatot alakítanak ki a gazdatest és oculusa között, így nem csak látást kapnak, hanem uralkodnak egy másik emberi lény felett. Belelátnak a gondolatokba, sőt, fájdalmat is tudnak okozni. Igen, az alap felállásban már sikerül megutálnia az olvasónak ezt a rendszert is.

Magáról a világról annyit lehet elmondani, hogy Avalonon játszódik, egy új bolygón. Azon belül is a fő helyszínünk Új-Dublin. Tetszett, hogy az ír világot keverték kicsit a Keleti világgal, mert egy merőben más képet kaptunk ezáltal.
Truth személyisége túl összetett ahhoz, hogy pár mondatban itt jellemezni tudjam, Ahhoz, hogy meg tudjuk érteni őt, végig kell követnünk az útján, át kell élnünk azt, amit neki. De annyit el tudok mondani róla, hogy erős karakter, jó főhös, de neki is vannak hibái.
Az események láncolatában nincs gubanc, minden történésnek tökéletesen meg van a helye. Truth oculussá válik, és nagyon hamar kap egy kis kimenőt. Fel is keresi legjobb barátnőjét, Aoi-t. Aoi-t egyből a szívembe zártam. Nem csak a külsődleges hasonlóságaink miatt, hanem megnyerő személyisége is szerepet játszott ebben. Tényleg találó név rá a Lila Tornádó. Imádom, hogy lila haja és szeme van! Emellett egy energikus,életigenlős és spontán lény, aki szerintem bárkit magával tud ragadni. Nos, Truth és Aoi közös programot szerveznek, hogy maradandó élményt tudjanak szerezni. Aoi elviszi egy tetoválószalonba Truth-t, hogy biztosan mindig gondoljanak egymásra. Hogy miért ragadom ki ezt a kis momentumot? Nos, azért, mert imádom a tetoválásokat, és nagyon tetszett, hogy egy újfajta megoldással találkozunk ezen a téren is. Nem egy szimpla tetoválást kapnak a lányok, hanem világítósat. És természetesen egy egészen más technikával kerül fel a bőrükre a tinta. Már ezért elutaznék Avalonra!


Visszatérve a történethez: a közös napjuk után Truth élete megszokottá válik. Verity nem éppen az a gazda, akinek Truth gondolta, és ez elég sok feszültséget szül kettejük között. Azonban ott volt Verity két alkalmazottja, Rupert és Aaron, akik jó viszonyba kerülnek az oculussal.  A történet ezen része kissé unalmassá válhatna, de szerencsére nem így lesz.
A sztoriban helyet kap egy másik szemszög is. Az elején nagyon nem tudtam hova tenni ezt a szemszöget, pedig érdekes volt. Aztán pár fejezet után helyrerázódnak a dolgok. Könnyebb lett volna követni a dolgokat, ha nem csak úgy belecsöppenünk ennek a bizonyos valakinek a fejébe.
Van ám egy másik igen fontos szereplőgárdánk is, ők pedig a Cernobog katonái. Legfontosabb szereplőnk Kaled és Kíra. Kíra személyisége a mai napig nem teljesen tiszta előttem, főleg az, hogy a végén mit miért tett. Kaled pedig... nos, ő tartogat számunkra meglepetéseket. Annál többet nem árulnék el, hogy a félrevezetés nagymestere.
Minden szereplő fontos, és meghatározó szerepük van a történetben. Nem is gondolnánk, mennyire kuszák a szálak, míg a végén mi magunk bele nem gabalyodunk. De most komolyan! Nem mondom, hogy végig az orromnál fogva vezetve voltam, mert azért volt pár sejtésem, de a vége olyan csavarokat tartogat, amire senki nem számított!


Ami az író malmára hajtja a vizet, hogy megfelelő mértékben van benne humor és szerelmi szál is. Egy-két jelenetnél majdnem hangosan felnevettem a buszon. Még jó, hogy volt rajtam sál, ami mögé el tudtam rejtőzni :D A szerelmi szál  pedig jót tett a lelkem női vonalának, mert volt min izgulni a világ megmentése mellett, és a többit a mi fantáziánkra lett bízva. Nem éreztem erőltetettnek, pont annyi volt, amennyit a történet megkívánt. (Mondjuk egy kicsivel több lehetett volna még belőle :D)

Truth-nak és a többieknek mindig van min izgulniuk, vagy épp gondolkodniuk. Az egész történet egy nagy játszma, amiben az olvasó csak egy ide-oda pakolgatható sakkfigura.

Nem akarom elspoilerezni, ezért nem írnék többet róla, mert én már nem tudom, mi nem lövi le a poént... :O :D

Ehelyett hoznék egy kis érdekességet, hátha az is kedvet hoz nektek az olvasáshoz. Mert én imádtam az elejétől a végéig, a legapróbb dolgoktól a legnagyobbakig. Truth, együtt egy nagyszerű utazáson vettünk részt, de még nem tudlak elengedni... Felnyílt a szemem az igazságra, csak sajnos nem olyan hamar, mint kellett volna...

Mivel a kelta mitológia keveredik a történetben, a kedves írónk megosztott velünk egy lejátszási listát, mégpedig minden fejezethez tartozik egy-két zeneszám. Az alábbi linken megtaláljátok az egészet, én csak pár számot emelnék ki. Ha hamarabb találom meg, sokkal jobban össze tudtam volna kötni a könyvet és a zenéket.

http://holdarnyek.hu/oculus-es-zene-hallgass-zenet-a-m-aranth-tal-1-resz/
http://holdarnyek.hu/oculus-es-zene-hallgass-zenet-a-m-aranth-tal-2-resz/

I.fejezet- Fény

Ez a szám annyira illik az első fejezethez, és annak vidámságához!És természetesen megalapozza a kelta-ír hangulatot :) És milyen mázli, hogy ezt a dalt már régről ismerem :D

V. fejezet - Vágások

Ez a rész eléggé szíven ütött, és ehhez tényleg találó zene...


XI. fejezet - Alávaló rohadék

Természetesen egy ilyen fejezetcímhez zúzósabb zene illik.

XVI.fejezet - Lehajtott fejjel


Ezt elég érdekes dalnak tartom, szerintem mindjárt újaolvasom hozzá a fejezetet :D

XVII- fejezet - A vihar szelei

Emellett nem mehetek el szó nélkül...

XIX. fejezet - Kardúr


Meg vagyok győződve, hogy erre a dalra íródott Truth története... :D

XXV.fejezet- Igazság és XXVI.fejezet - Győztél


Úristen! Ha én ezt tudom, hogy a kedvenc bandámtól is ihletett kapott a kis írónk....:D pacsi is egyből ötcsillag jár neki :D


Én itt abba is hagyom a zenelistát, mert azt kell mondjam, jó kis válogatás lett. 

És mit tudok még mondani? Csak annyit, hogy köszönöm a Főnix kiadónak, és rendeljétek meg a kiadótól mostmárisazonnal a könyvet! :D










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése