Oldalak

2012. december 26., szerda

Jane Austen - Büszkeség és balítélet


Ezt a könyvet már nagyon régóta szerettem volna elolvasni. A filmet évekkel ezelőtt láttam, és rabul ejtett, de sajnos nem található meg a magánkönyvtárunkban.



"Az öt hajadon leánygyermekkel büszkélkedő Bennet család még nem sejti, hogy a szomszéd birtokot megvásárló ifjú, vagyonos nemesember és legjobb barátja akaratlanul is alaposan felforgatják majd a családtagok hétköznapjait. Mielőtt azonban minden arra érdemes, nemes jellem szerelmére találna, meg kell járnia az önmaga és a másik valódi arcának megismeréséhez vezető rögös utat. Egyhangú hétköznapok és ritka ünnepek, intrika és pletyka, szerelmi incselkedés és féltékeny bosszú története ez, amelyben egy ifjú hölgy eldönti, mindenki eszén túljár, és tűzön-vízen át megtalálja a boldogságát.

Jane Austen utánozhatatlan ironikus humora és a 19. századi Anglia tarka korrajza teszi páratlanul szórakoztatóvá az írónő legismertebb romantikus regényét. Aki látta a remek BBC-sorozatot vagy a legújabb mozifeldolgozást, az sem fog csalódni a már megkedvelt szereplők kalandjainak olvasásakor."


Ezt a könyvet én eddig miért nem olvastam?! Ja, hogy nincs meg a családi könyvtárban… HIBA! 
Ez az a könyv, ami 5+ csillagos. Ez az a könyv, amiről nem tudok szép értékelést írni, mert a stílusom nem ér fel Austenhoz. Nem szokásom írókat magasztalni, de ő minden tiszteletet megérdemel! 
Ez az a könyv, amit MINDENKI! kezébe adnék. „Kötelezővé” tenném minden olvasónak, íróknak, korrektúrázóknak, szerkesztőknek… mert alap könyv több szempontból is. Jellemrajzban, leírásban, megfogalmazásban, történetvezetésben, humorban, korrajzban szerintem felülmúlhatatlan. Igaz, a filmet hamarabb láttam, de a könyv, így se okozott csalódást. 
Élvezet volt minden sorát olvasni. Nem voltak zavaróak a hosszúra nyúló leírások, belső monológok, vagy egy-egy párbeszéd sem. A film (2005 vagy 2006-os) hatására magam előtt láttam a szereplőket. de szerintem jól lettek kiválasztva. Maguk a jelenetek is lejátszódtak bennem olvasás közben. 
Kedvenc szereplőim lettek Jane, Lizzy, Mr.Bennet, Mr.Darcy (♥), Miss Darcy, és irányíthatósága ellenére Mr. Bingley is. 
Idegesítő, de muszáj karakterek: Mrs. Bennet, Mr. Collins, Lydia, Wickham, és "őladysége"… 
Kedvenc jeleneteim közé tartozik, mikor Collins megkéri Elizát. Ott majd megpukkadtam a röhögéstől :D 
Tetszett, mikor Mr.Darcyból kitört a szerelem, mint tüzes vulkán, és elsöpört mindent. 
Jó volt az a rész is, mikor Elizabeth kiosztotta Catherine de Bourg-ot. 
Mrs.Bennet sikoltozó hangja végig a fejemben volt, de a férje humora ellenezte ezt. 
Jane félénksége, és hogy mindenkiben a jót látja, megnyerő volt. Bingley-nél ez a félénkség már nem igazán tetszett, mert nem szeretem az olyan férfiakat, akik nem akarják/tudják kimutatni az érdeklődésüket. 
Elizabeth és Darcy szellemeskedései sziporkázóak voltak, 
A végét egy kicsit összecsapottnak éreztem. Felgyorsultak az események, volt, amikor lemaradtam, hogy ezt mégis mikor?! De ennek ellenére is tetszett, hamarosan a filmet is megnézem ismét =) (pipa) 
Vicces, elgondolkodtató, tanulságos, romantikus (de nem csöpögősen) és izgalmas volt. 
Eléggé sanszos, hogy a könyvtárból mindig kiveszek egy Jane Austen regényt :)

Tartalom: 5 / 5
Borító: függ a kiadástól, de nekem az Ulpius és a Könyvmolyképző újabb kiadásai nagyon tetszenek :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése